۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۶۲۷۵۸۷
پورمختار در گفت وگو با رسا:

بهترین راه دفع فتنه برخورد مردم با اشرار است | طرح مجلس برای نظارت بر بازار

بهترین راه دفع فتنه برخورد مردم با اشرار است | طرح مجلس برای نظارت بر بازار
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از مردم خواست که مراقب تحرکات اشرار و آشوب طلبان باشند و مسیر اعتراضات مسالمت آمیز خود را از اغتشاشگران جدا کنند.

محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه اکثریت قاطع مردم تابع رهبری و علاقه مند به نظام  هستند، اظهار داشت: ان شاء الله با تمهیداتی که در زمینه  طرح مدیریت سوخت در نظر گرفته شده است، شاهد اثرات مثبت آن در میان مدت و بلند مدت خواهیم بود گر چه در کوتاه مدت مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در هر کجا که از رهبری تبعیت شد شاهد آثار مثبت آن بوده ایم و در هر جا حرف رهبری رعایت نشد شاهد آثار خسارت بار آن بوده ایم، خاطر نشان کرد: این بار نیز به این مرد الهی که با انفاس قدسیه ای که دارد اعتماد کنیم؛ حتما ایشان به دلیل اشرافی که بر مسائل دارند، مصلحت هایی را می بینند که ممکن است ما آن را تشخیص ندهیم.

نماینده مرم بهار و لاله جین از مردم معترض خواست که صف خود را از اشرار جدا کنند و تأکید کرد: از مردم خواهشمندم که با فتنه گران و اغتشاش گران همراهی نکنند و مواظب باشند که این تجمع و بیان اعتراض، زمینه را برای سوء استفاده اراذل و اوباش فراهم نکند؛ خود مردم اگر در تجمعات افرادی را دیدند که سوءاستفاده می کنند، برخورد و مقابله کنند و صف خود را از اشرار جدا کنند.

وی دخالت بیگانگان در اغتشتشات اخیر را کاملا مشهود خواند و گفت: تأثیر بیگانگان کاملا مشهود است و از این علنی تر ممکن نیست که فرد رذلی مثل وزیر امور خارجه رژیم آمریکا مایک پمپئو علنا از اغتشاشات و اشرار حمایت کرده و مردم را به اغتشاش و آشوب تحریک می کند؛ این حمایت ها، ریشه در فتنه انگیزی و ذات پلید شیطان بزرگ آمریکا و انگلیس و بعضی کشور های منطقه دارد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: بیگانگان و سرویس های خارجی حتی افرادی را در قالب دلسوزی در بین مردم فرستاده اند؛ بهترین شیوه برای دفع فتنه، برخورد خود مردم با اشرار است که می تواند این فتنه را ریشه کن کند و جلوی سوءاستفاده بیگانگان را بگیرد.

وی از تهیه طرحی در مجلس برای نظارت بر بازار خبر داد و گفت: مجلس در جلساتی که داشته در حال تهیه طرحی است که دولت را ملزم کند که جلوی افزایش قیمت ها را بگیرد و برخورد جدی از طریق دستگاه های نظارتی مثل سازمان بررسی، تعزیرات و حتی دستگاه های اطلاعاتی صورت پذیرد؛ اصناف و اتحادیه ها هم باید ورود کنند و مجلس هم به دقت رصد می کند؛ مردم نیز اگر شاهد گران فروشی بودند حتما به دستگاه های ذیربط گزارش دهند.

پورمختار با انتقاد از عملکرد غیر مدبرانه دولت در اعلام سهمیه بندی بنزین تصریح کرد: به اعتقاد قریب به اتفاق نمایندگان، زمان اجرای طرح زمان نامناسبی بود و نوع قیمت گذاری اشتباه بود؛ امسال سال ششم دولت است و دولت می توانست به صورت تدریجی با اختیاری که مجلس به او داده بود هر ساله قیمت بنزین را 10 تا 15 درصد و حتی بیشتر افزایش دهد و در طول زمان به صورت تدریجی این افزایش اتفاق بیفتد./

ارسال نظرات